Unsere Unternehmenskultur

Was uns verbindet

Wir sind real.digital: Mehrere Tausend Händler und Millionen von Produkten machen unser Multi-Channel-Portal zu einem der größten Marktplätze Deutschlands. Unsere dynamische Unternehmenskultur mit Start-up-Mentalität und die Möglichkeiten eines Großkonzerns im Rücken zeichnen uns aus. Bei uns treffen Wissen und langjährige Erfahrung im E-Commerce auf flache Hierarchien und ein hochmotiviertes Team. Egal ob Praktikant oder Führungskraft: Bei uns wird jede Idee ernst genommen, denn wir wollen gemeinsam die Zukunft des E-Commerce gestalten!

Die Zukunft braucht Visionäre: Unsere Vision

Wir glauben: Erfolg kann nur derjenige haben, der zukunftsorientiert handelt und eine konkrete Vision verfolgt. Unser langfristiges Ziel ist deshalb klar definiert:

Wir wollen der beliebteste Marktplatz Deutschlands werden!

Daran arbeiten wir alle bei real.digital jeden Tag mit Herzblut. Alle Mitarbeiter setzen sich mit großem Engagement für diese Zukunft ein, an der sich unsere gesamte Unternehmensstrategie ausrichtet.

Unser Werkzeug auf dem Weg zur Erfüllung der Vision: Die Mission

Unsere Mission definiert, wie wir der beliebteste Marktplatz Deutschlands werden wollen:

Als beliebtester Marktplatz steht für uns der Kunde im Mittelpunkt, den wir mit einem rundum gelungenen Einkaufserlebnis begeistern wollen.

Dazu gehören nicht nur Aspekte wie das breiteste Sortiment und die günstigsten Preise, sondern auch die verlässliche, schnelle und flexible Lieferung unserer Produkte sowie einfachste Prozesse und ein perfektes Nutzererlebnis. Zur Konkretisierung, Visualisierung und Umsetzung unserer Mission nutzen wir für die damit einhergehende Strategie Jahres- und Tertialziele. Diese werden über Objectives und Key Results (OKRs ) von der Unternehmensführung sowie allen Teams festgelegt und sind für jeden im Unternehmen transparent. Tagtäglich halten wir so mittels Kennzahlen unsere Ziele im Blick, ohne dabei das agile Handeln zu vernachlässigen und den Fortschritt der Vision aus den Augen zu verlieren. Unsere OKRs machen unsere Erfolge messbar und helfen uns dabei, unsere Organisation auf die erfolgreiche Durchführung der Mission zu fokussieren. Die ziel- und datengetriebene Arbeit unserer Teams ist somit der wichtigste Faktor für das Erreichen unserer Vision.

Last, but not least stehen unsere Principles, auf denen unsere Zusammenarbeit miteinander wurzelt:

Unsere Principles

We are humble, hungry, smart, pragmatic. We are team players. We want to make an impact.

These are our principles:

Role model at all times Role model at all times

We always set a good example. We are empathic, honest, thoughtful, reliable and consistent. We actively seek and give constructive feedback.

Think customer first Think customer first

Long term success comes from providing the best experience for our customers. Our journey always starts with the customer's needs and ends with customer satisfaction. Our merchants are key to customers' satisfaction. Therefore we provide an extraordinary selling experience for our merchants while working hard together to ensure the highest level of service for our joint customers.

Create transparency, earn trust Create transparency, earn trust

Trust is our foundation we work hard to deepen it. Creating transparency is vital for trust. We share progress results (good and bad!) and arising issues immediately. When important information is accessible everyone can understand the goals of the company and feel empowered to make better decisions independently.

Change or die Change or die

If we do not change all the time - the company will die. If we only change when things are already going bad - we are too late. We install a mindset of positive evolution. When a process is slow or cumbersome we make it better. If it is not adding value we remove it. We adopt a state of mind and continuously want to improve the status quo.

Act as a company owner Act as a company owner

We always act as if the company was ours. We favour long term value over short-term results. “This is not my responsibility” is never an acceptable answer. The best ideas must win and we know they can come from everyone.

Don’t believe - know Don’t believe - know

Decisions are based and derived from data. We know our numbers we constantly explore and monitor our metrics KPIs and our competitors. We always measure progress and success.

Raise the talent bar Raise the talent bar

We get out of our comfort zone. We raise the bar with every people decision. Exceptional talent with outstanding work ethic and breathing our company culture is the basis for career progression & promotion. We enable and support talents in reaching their highest potential.

Shoot for the moon Shoot for the moon

We set ambitious goals with a "be 10x better mindset" which forces us to always challenge question and disrupt ourselves and others. Being passionate creative and relentless are key for innovation.

Move fast - get (sh)it done Move fast - get (sh)it done

"How can we be faster?" is in our DNA because speed is needed to beat the market. We always evaluate risk vs. anticipated value to find ways to speed up. There are many situations where the risk is acceptable and the decisions and actions can be rolled back.

Achieve more with less Achieve more with less

We won’t have enough resources - ever. To be restricted forces us to always be creative and seek the highest leverage. We keep things simple.

Disagree and commit Disagree and commit

We are not a debate club nor a democracy. We decide as fast as possible. The decision owner is responsible for analysis gathering input and the discussion. This increases with greater importance or lower reversibility of the decision. In the process we are honest about our opinion have backbone and accept dissent. Once a decision is made we support it 100%. We don’t make decisions only for the sake of social cohesion.

Fail forward Fail forward

Failing is part of the process. With mistakes we look for the why not who - the learnings from our failures will make us grow. We don’t make the same mistake twice.